Hakkari 9 ayda 78 bin 387 turisti ağırladı

Hakkari, yılın 9 maaş döneminde 3 bin 798’i yabancı 78 bin 387 turisti ağırladı.

Huzur ve atılganlık ortamının kuruluş edilmesiyle birçok alanda yatırımların yapıldığı, yeni tesislerin hizmete kazandırıldığı Hakkari, Cilo buzulları, Sat gölleri, şelaleleri, ski tesisi, faziletli rakımlı dağlarıyla doğaseverlerin ilgisini çekiyor.

Sabık yılın 9 aylık döneminde 974’ü yabancı 73 bin 375 turistin ülfet ettiği Hakkari’ye bu yılın tıpkı döneminde 3 bin 798’i ecnebi 78 bin 387 seyyah geldi.

Tur şirketleri aracılığıyla kafileler halinde ya de kişi imkanlarıyla gelen turistler, efdal rakımlı dağlara tırmanış yapıyor, yaylalarda doğayla iç içe ahit geçiriyor.

“Seyyar sayısı daim artıyor”

Vali ve Şehremaneti Başbuğ Vekili İdris Akbıyık, AA muhabirine, kentin geleceğini kar, şita ve doğa turizminde gördüklerini söyledi.

Kentteki katıksız güzelliklerin, doğaseverlerin ilgisini çektiğini belirten Akbıyık, şöyle konuştu:

“Kışın ski merkezimiz ziyaretçilerden deste görüyor. Festivaller, etkinlikler düzenliyoruz. Şemdinli’bile Seyyit Taha-i Hakkari Hazretleri’nin türbesi var. İnanç turizmi anlamında burası çok heybetli. Turizm potansiyelimizi kabul etmek için devletimizin tekmil imkanlarını kullanıyoruz. Meydan Medresesi’nin, Melik Esat ve Çukurca’da Emir Şaban camilerinin restorasyonunu yaptık. Taş evleri tıpkısı şekilde restore ettik. Hakkari turizm potansiyeli faziletli benzeri site ve önümüzdeki süreçte elan da gelişecek. Hakkari’ye geçtiğimiz yıl 100 binin üzerinde gezmen geldi. Türkiye’nin farklı illerinden ve ensiz dışından turistler sargı gösteriyor. Gezgin sayısı sonsuz artıyor.”

“Kentimiz imdi turizmle anılıyor”

Ekin ve Turizm İl Müdürü İdris Ağacanoğlu bile kentte sağlanan geçim ve büzük ortamı, yapılan yatırımlar, Firez ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un ve Vali Akbıyık’ın destekleriyle turizmde hareketliliğin yaşandığını söyledi.

Kentin artık turizmle anıldığını, domestik ve yabancı turistlerin kenti almak istediğini tabir fail Ağacanoğlu, şunları kaydetti:

“2022’üstelik özellikle ecnebi gezgin sayısında tekmil yılların rekorunu kırmış durumdayız. Hakkari turizmde adalet ettiği payı artık alıyor ve kentimiz bundan sonra turizmle anılıyor. Yılın önce 9 ayında ecnebi seyyah sayısı 3 bin 798, yerli seyyar sayısında ise 74 bini geçtik. Bu rakamlar hem erinç ve cesaret ortamının hem birlikte ülkede ortaya konulan turizm politikasının meyveleridir. Hakkari bundan sonra kabuğunu kırmış durumda. Dağları, ovaları, Cilo Sat Gölleri, milli parkı ve ilçeleri ile turizmin ışıldak yıldızı oldu. Civar halkı bu durumdan çok kıvançlı. Esnaf bu hareketlilikten kâr elde etmeye başladı. Hakkari’de geceleme oranları da arttı. Turistler artık elan mufassal müddet konaklamaya başladı. Geçen sene yabancı gezmen sayımız yekpare sene amacıyla 1842 iken bu yıl geçmiş 9 kamer için bu sayı 3 bin 798’e çıkma durumda. Bu berenarı muştulu tıpkı misil. Kentte kullanılmamış oteller yapılıyor. Bundan Sonra yatırımcı üstelik buraya yöneliyor.”

“Bu sene bizim açımızdan en çalışkan yıldı”

Otel müdürü İsmet Rençper üstelik misafirlere yer bol şekilde hizmet etmeye çalıştıklarını dile getirdi.

Huzurun sağlanmasıyla 2 yıldan bu yana kenti kazanmak isteyenlerin sayısının arttığını anlatım fail Maraba, “Hakkari’nin insanını, doğasını, tarihini zaaf ederek geliyorlar. Biz bile umum misafirlerimize havari olmaya çalışıyoruz. Buranın örf ve adetlerini anlatıyoruz. Düğünleri çokça zül ediyorlar, onları düğünlere birlikte götürüyoruz. Mayıs ayından bu yana bir anda seçme ahit kafilemiz vardı. Bu yıl bizim açımızdan yer faal yıldı. Kentin herhangi bir durumunda seyyah kazanmak cins. Ziyaretçiler ekonomiye katkı sağlıyor. Tekmil esnaf bundan faydalanıyor.” diyerek konuştu.

Arkadaşlarıyla Hakkari’ye mevrut İngiliz Benjamin Honey birlikte kenti beğendiğini, çok adamakıllı tıpkısı doğasının olduğunu belirterek, “Buranın dağlarında kamp tahsis etmek istiyorum. Umarım bunu gerçekleştiririm. Buranın halkı çok iyi. Otobüsle geldim. Genelde otostop yaparak geziyoruz.” dedi.