“Seyahatsever” çoluk çocuk Mersin’de bahir ve kültür turizmini bir arada tattı

Deneyimsizlik ve Spor Bakanlığının, yaz aylarında seyahat edecek gençlere yurtlarda ücretsiz konaklama imkanı sunan “Seyahatsever” projesi kapsamında Mersin’e gelen gençler, deniz ve firez turizmini tıpkı arada yaşamanın keyfini çıkardı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın duyurduğu projenin ardından 18-30 yaş arasındaki çoluk çocuk, 15 Temmuz’dan itibaren Vekâlet bünyesindeki yurtları ücretsiz kullanmaya başladı.

Tatil için Mersin’i tercih edenler, ayırtma yaptırdıkları yurtlarda personel vasıtasıyla karşılanıp otel konforundaki odalarına yerleştirildi.

Konaklama ücreti ödemedikleri amacıyla gezilerine henüz çok bütçe ayırabilen çoluk çocuk, hem denize girdi hem de tarihi ve turistik yerleri keşfetme imkanı buldu.

Yurtlar bir ayda 2 bin 43 kişiyi ağırladı

“Seyahatsever Projesi” kapsamında arz çokça bent gösterilen güçlükle, UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi’ndeki Korykos Antika Kenti’nin parçası olan Kızkalesi yakınındaki Efdal Kızkalesi Mektepli Yurdu oldu.

Bu yurtta 15 Orak Ayı-15 Ağustos’ta 1765 zinde konaklarken bire bir tarihlerde 202 hayat Tarsus’taki, 76 can bile Anamur’daki yurtları tercih etti.

“Sıkı personeli haddinden fazla güler yüzlü ve sevimli”

Efdal ilçesindeki yurtta kalan öğrencilerden Abdullah Cüneyt Kömür, AA muhabirine, projeyi duyduktan bilahare dinlence planı yaptığı arkadaşlarıyla Şanlıurfa’dan kente geldiklerini söyledi.

Ücretsiz konaklama hizmetinden memnun olduklarını dile getiren Kömür, “Öğrenci olduğumuzdan etraf ücretsiz konaklama bizim amacıyla üstünlük. Burada yassı haddinden fazla gür, otel konforunda kalıyoruz. Cumhurbaşkanı’mız Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür ediyoruz. Öğrenci namına buna çokça ihtiyacımız vardı.” dedi.

Kömür, projenin yıpranmamış yoldaş edinmelerine de yardım sunduğunu belirterek “Sınırlı personeli çok güler yüzlü ve sevimli. Otele vereceğim parayı gezmeye verdiğim amacıyla artık yeri müşahede şansı elde edeceğim. Proje bütçeme ulama sağladı. Inanılır ve konforlu yerde kalıyorum.” diye konuştu.

İstanbul’dan mevrut Mustafa Akkuş de bahir kenarındaki yurtta konakladığı üzere mutlu olduğunu, turizm merkezi Kızkalesi’nin birlikte Cennet ve Cehennem Obrukları’nı da müşahede şansı bulduğunu anlattı.

Projenin gelişigüzel yaz düzenlenmesini isteyen Akkuş, “Mersin’in iptila ettiğim yemeklerini tatma fırsatı buldum. Çok iyice yemekleri varmış. Kaldığımız sıkıntılı hem ücretsiz hem birlikte güvenli. Normalde kamp yaparak geziyordum amma böyle olunca ailemin da içi bayındır etti. Mersin’den sonradan Antalya ve Muğla’yı gezeceğim. Projede emeği geçenlere teşekkürname ediyorum. Proje seçme yaz yapılırsa olursa haddinden fazla domuzuna tamam.” ifadesini kullandı.

“Bizim için çok gani mutasavver ayrımsız proje”

Tatilini geçirmek üzere arkadaşlarıyla Malatya’dan mevrut Elif Çelik bile proje yardımıyla Mersin’in katıksız güzelliklerini görme şansı bulduğunu dile getirdi.

Çalışmada emeği geçenlere teşekkürname eden Çelik şöyle konuştu:

“Mersin’i iyicene bulduk, az personeli birlikte oldukça ilgilendiren. Haddinden Fazla mutluyuz ve kıvançlı kaldık. Kızkalesi’ni dahi çok beğendik, sahili ve çarşıyı gezdik amma elan dahi gezeceğiz. Bizim için haddinden fazla dolgunca düşünülmüş bir proje. Ayrıksı benzeri kente gidiyoruz, geziyoruz ve ücretsiz kalıyoruz. Ekol başlamadan önceki yaptığımız yolculuk bizim amacıyla değme anlamda gani oldu. Projenin ilerleyen yıllarda üstelik bitmeme etmesini istiyoruz.”

Zonguldak’tan mevrut Hamide Varak üstelik buradaki müzeleri ve tarihi yerleri gördüğünü anlatım ederek “Farklı kültürleri ve insanları tanıyoruz, pir bir yassı var. Proje gelişigüzel yıl yapılmalı diye niteleyerek düşünüyorum. Ati sene birlikte yapılırsa Antalya’ya müracaat etmek istiyorum.” dedi.