Kuruttuğu yaprakları sanat eserine dönüştürüyor

Balıkesir’in Edremit ilçesinde hareketli mütekait albay Soner Köktürk, kuruttuğu dikme yapraklarına akrilik boyayla görünüş ile âdem, efsanevi ve huy figürleri resmediyor.

Türk Silahlı Kuvvetlerinde 30 sene fariza yaptıktan sonradan 2 sene geçmiş emekliye ayrılan Köktürk, çocukluğundan bu yana rabıta duyduğu resme yöneldi.

Göktürk, çeşitli işlemlerden geçirdiği kauçuk, dut, ayva ve armut ağaçlarının yapraklarına görünüş ile âdem, hayvan, huy figürleri resmederek hazırladığı eserlerini, Edremit Ayşe Sıdıka Erke Etnografya Müzesi’nde açtığı evvel ferdî sergisinde sanatseverlerle buluşturdu.

Soner Göktürk, AA muhabirine, foto sanatına yavru yaşlardan bu yana ilişki duyduğunu, fakat çalıştığı yıllarda foto yapmaya ahit ayıramadığını söyledi.

Emekli olduktan sonra sanatsal icraat yapmaya başladığını tamlayan Göktürk, “2018 yılında Konya’dahi düzenlenen Hazreti Mevlana’yı yâd etkinliklerine eşimle katılmıştık. Orada benzeri sanatçının yürütme etmiş olduğu gümüş varak konusunda resimdeki tarz sanatı beni etraflıca etkilemişti. Bunu yapabileceğimi düşündüm. Uğraştım, çabalarımın sonucunda mütenevvi ağaçların yapraklarını biriktirmeye, onları işlemeye başladım. Yaprakları resimle buluşturdum.” ifadesini kullandı.

“Sanatı musahabe eden sevgimiz ve uğraşımız”

Kuru yaprağın resimde berenarı kırılan bir materyal olduğunu anlatan Köktürk, yere düştüğünde nahif görülen yaprağın, işlendiğinde lüp tıpkı köşesinde yıllar boyu kalabileceğini belirtti.

Köktürk, “Sanatı hanek yapanın bizim sevgimiz, laf sevgimiz, uğraşımız, az buçuk dahi yetenek olduğunu düşünüyorum.” dedi.

Yaprağın tuvale dönüşmeden hangi işlemlerden geçtiğine dayalı bilgelik veren Göktürk, şunları kaydetti:

“Kurutulması, temizliği ve temas dönem havalandırılması özel bir çabalama ve özen gerektiriyor. Dut, ayva ve armut yaprağı az çok kırılan. Herhangi Bir yaprağın bir kuruma dönemi var. Bunları kuruttuktan sonradan akrilik boya ile işliyorum. Lastik Ağacı ağacının yaprağının mıhlı, kaba ve kılık yapmaya akla yatkın olduğunu keşfettim. Yaprağın tamamen özelliğini korumasından yanayım. Bu nedenle yaprağın ölçülü kısmına kenarları boş kalacak şekilde resim çiziyorum.”

Köktürk’ün açtığı serginin ziyaretçilerinden Turgut Koç ise yapraklar konusunda yapılan resimleri çok beğendiğini vurguladı.

Emekli kılık öğretmeni Gündüz Altay dahi altın varak konusunda resim yapmayı denediğini aktararak, normal tuvalin ayrı, yaprağın ayrı özeliklere erbap olduğunu dile getirdi.

Vacit Örger ise eserleri kudretli bulduğunu ifade etti.



Share: