Vekil Varank 42 İstanbul yazılım okulunda gençlerle buluştu Açıklaması

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Türkiye Vazıh Esas Platformu ile Meslek 42’nin hisse senedi birliğiyle açılan 42 İstanbul ve 42 Kocaeli okullarındaki öğrencilerin oyunlaştırılmış metotla projeler yaparak yazılım öğrendiklerini belirterek, “Bu soy inovatif terbiye metotlarıyla Türkiye’deki yazılımcı kapasitesini tasarruf etmek istiyoruz.” ifadesini kullandı.

Bakanlıktan yapılan bağlanmış açıklamaya göre, Varank, Yer İstanbul’dahi mevcut 42 İstanbul’birlikte yazılım öğrenen gençleri mülakat etti.

Varank, ziyarette gençlerin okuldaki programları izlem ederek birbirlerine apotr olduklarını ve yazılımcı adına yetiştiklerini belirterek, okulları ülkeye sabık yıl kazandırdıklarını anımsattı. Varank, şöyle bitmeme etti:

“42 Kocaeli ve 42 İstanbul’üstelik bu işe merakı olan hele gençlerimizi tıpkısı sınava tabi tutuyoruz. Gailesiz arkadaşlarımızın harezmi yolu çözme kabiliyetleri var mı, riyazi düşünme kabiliyetleri var mı, çabucak ona bakıyoruz. 18 yaşını bitirmiş Türk vatandaşı temas arkadaşımız bu okullara başvurabiliyorlar. Zinde arkadaşlarımızı ziyarete geldik. Henüz evvel tatlı devretme sözü vermiştim. Onu namına getirmiş oldum. Kendileriyle kardeşçe ettik. 42 okulları yenilikçi tıpkısı öğrenme metodu. Mezunları muvaffakiyetli şekilde yazılım öğreniyorlar. Mezunlarının yüzdelik 90’lar seviyesinde iş bulduğunu henüz esbak tecrübelerden görebiliyoruz. Bu makule inovatif terbiye metotlarıyla Türkiye’deki yazılımcı kapasitesini yükseltmek istiyoruz. 42 okulları de şimdiye büyüklüğünde yüzümüzü ağartan ayrımsız emek oldu.”

Okullar gençlerin önünü ayırmak amacıyla tasarlandı

Varank, bu okulların bildirme balaban özelliğinin tek eğitmen olmadan ağız ağıza oyunlaştırma ve proje tamamen şekilde yazılımı öğretmesi olduğuna belen etti.

Okulda öğrencilerin oyunlaştırılmış metotla projeleri yaparak yazılım öğrendiklerini tabir fail Varank, “Tıpkı zamanda öğretmen olmadan zat kendilerine bu işi öğreterek bire bir araya gelerek iş çözerek yazılım öğreniyorlar. Pespaye inovatif bir yöntem. Bu okulları gençlerimizin önünü boşaltmak üzere tasarladık. Hiçbir ecir kâm etmiyoruz. Burada paydaşlarımız üstelik var. Bu programı, Türkiye Belirtik Gerçek Platformu ile gelişigüzel geliştirdik. Platformun büyük yazılımcı firma ortakları var. Global markalar bu işin ortağı. Oradaki firmalar bile bu öğrencilerimizi birinci yıldan itibaren stajyer namına bünyelerine katıyorlar. Şirketlerimizin nitelikli öge ihtiyacını birlikte bu şekilde sağlamış oluyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.

Ziyaret sonrasında Meydan İstanbul’dahi restoranı olan adlı önder Danilo Zanna’nın hususi tarifiyle yapılan tiramisuyu tahminî 150 gence servis eden Varank, Danilo Reis ile dahi görüntülü görüştü.

Varank, “Tiramisuları ben ısmarladım. Yemekler de senden şefim.” derken Danilo Lider bile “Hepsini ağırlayacağım, benim misafirim olsunlar.” karşılığını verdi.

“42 İstanbul’da yazılımın temellerini öğreniyoruz”

42 İstanbul katılımcılarından Selin Tepe, hem çalışıp hem eğlenerek öğrendiklerini belirterek “Ben zaten eksantrik ayrımsız okulda okuyorum ama bura çok elan gür. Bakanımıza çok teşekkürname ederiz. Bize de şaşırtı oldu. Haddinden Fazla şaşırdık görünce.” ifadesini kullandı.

İrem Öztimur, 42 İstanbul’de yazılımın temellerini öğrendiklerini vurgulayarak, “İmkanlar çok sunturlu. Ego bu kadarını beklemiyordum.” dedi.

Hasan Eksiksizlik Gümüşcüoğlu da “Haddinden Fazla farklı benzeri terbiye. Verilen sistemden ve imkanlardan çok memnunum. Sayın Bakanımın sürprizine şaşırdım. İnce tıpkısı debi. Bize ikramda bulundu.” diye niteleyerek görüşlerini dile getirdi.

Muhammed Enes Başpınar, öğrenirken öğretmenin kişi öğrenme sürecini müspet etkilediğine meni ederek, “Bir okulda öğretmenden alabildiğiniz o öğretmenle sınırlıyken burada herkesin bilgisini herkesten alabiliyorsun.” sözleriyle deneyimini aktardı.

Karabük Üniversitesi Ruh Elektronik Mühendisliği 4’üncü derslik öğrencisi Ayşe Hümeyra Cengiz, Icra Vekili Varank’a sürpriz ziyareti ve ikramı için teşekkür ederek 42 İstanbul serüvenini şu sözlerle anlattı:

“Yazılım eğitimi alıyoruz. Şubattan beri buradayım. Okulla birlikte yürütüyorum. Bakanımızın attığı tweeti görerek buraya geldim. Kendimiz araştırarak çabalayarak öğrendiğimizde henüz kalımlı olduğunu düşünüyorum.”

Danilo Şef gençleri ağırladı

Icra Vekili Varank’ın ziyaretinin peşi sıra Danilo Şef, 42 İstanbul öğrencileri ve mezunlarına Düzlük İstanbul’de mevcut restoranında kahvaltı verdi.

Danilo Şef, Türkiye’nin en zeki ve en muvaffakiyetli gençlerini ağırladıklarını belirtti.

Türkiye Yıldızlı Esas Platformu Direktörü Sertaç Yerlikaya de familya sahipliği amacıyla Danilo Şef’e teşekkürname etti.

Danilo Lider, kahvaltı sırasında Nazır Varank’ı görüntülü aradı. Vekil Varank, gösterdiği bent dolayısıyla Danilo Şef’e teşekkürlerini ileterek “Türkiye’birlikte efdal teknolojiye verdiğin desteği on paralık unutmayacağız.” esprisini yaptı. Danilo Şef üstelik “Estağfurullah seve seve ama maşallah hangi büyüklüğünde çokça yemek yiyorlar.” karşılığını verdi.